Fyzioterapie pro vertebropaty

Fyzioterapie bolestí zad a páteře

Fyzioterapie pro vertebropaty je zaměřená na léčbu a prevenci bolestí zad. Jedná se o komplexní přístup, který pomáhá pacientům zlepšit kvalitu života a zvládnout bolest a omezení které tento stav přináší. Může se jednat o degenerativní změny páteře, přetížení, omezenou pohyblivost, ad.

V terapii se zaměřujeme se na zlepšení funkčnosti hlubokého stabilizačního systému, flexibilitu pohybového aparátu a zmírnění bolesti. Používáme různé terapeutické metody a techniky, které jsou přizpůsobeny individuálním potřebám pacienta a závažnosti jeho stavu.

Jednou z nejdůležitějších metod fyzioterapie pro vertebropaty je cvičení. Fyzioterapeuti navrhují specifické cvičební programy, které zahrnují aktivaci HSS, protahování svalů páteře a okolních oblastí. Cílem je posílit svaly, které podporují páteř a zlepšují její stabilitu. Cvičení také pomáhá uvolnit svalové napětí a zvýšit pohyblivost.

Další metodou je manuální terapie která slouží k uvolnění měkkých tkání a ošetření případných blokád v oblasti páteř a žeber. Aplikace fyzikální terapie jako je suché teplo, elektroterapie, ultrazvuk,....pomáhá snižovat bolest, zlepšuje prokrvení a urychluje regeneraci tkání.

Kromě výše uvedených metod je důležité také vzdělávání pacientů o správných pohybových vzorcích a ergonomii. Fyzioterapeuti poskytují rady a instrukce, jak správně sedět, stát a provádět každodenní činnosti, jak ergonomicky upravit pracovní prostředí, aby minimalizovali riziko vzniku bolestí zad.

S čím vám můžeme pomoci:

• s akutní či chronickou bolestí v oblasti bederní, hrudní a krční páteře
  • s degenerativními změnami na páteří
  • s výhřezem meziobratlové ploténky
  • se spondylolistézou
  • se spinální stenózou
  • se skoliozou
  • s radikulárním a pseudoradikulárním syndromem
  • s bolestí hlavy, tinitem