Fyzioterapie pro sportovce

Čemu se věnuje sportovní fyzioterapie?

Fyzioterapie pro sportovce je specializovaná oblast, která se zaměřuje na preventivní péči a rehabilitaci sportovních zranění. Sportovci jsou vystaveni vysokému riziku zranění v důsledku intenzivních tréninků a náročných fyzických aktivit.

Jedním z hlavních cílů fyzioterapie sportovců je proto prevence zranění. Fyzioterapeuti pracují se sportovci na zlepšení jejich kondice, flexibility a koordinace pohybů. Pomáhají jim také s rozvojem správných technik a pohybových vzorců, které minimalizují riziko zranění při sportovních aktivitách a optimalizují jejich výkon, aby nedošlo k přetížení a vystavení těla nadměrnému stresu. Každý sport má své specifické pohyby a nároky na tělo, a proto je důležité přizpůsobit terapii individuálně každému sportovci.

Pokud se sportovec zraní, je důležité provést rychlé vyšetření a diagnostiku zranění a na základě toho navrhnout individuální rehabilitační programy. Ty mohou zahrnovat cvičení dle různých konceptů, měkké a mobilizační techniky, fyzikální terapii a další metody, které pomáhají urychlit proces hojení a obnovy. U nás na pracovišti lze mimo jiné využít i přístroj Salus Talent A - vysokoindukční magnetický stimulátor nebo Hillterapii TT - vysokovýkonný laser.

Riziko zranění se liší v závislosti na sportu, věku, kondici a technice sportovce. Různé druhy zranění můžou být typická pro konkrétní sporty, ale některá zranění jsou častá napříč celým sportovním průřezem.

Sportovní fyzioterapie pomáhá sportovcům zotavit se z těchto zranění a následně posilovat a opět optimalizovat jejich výkon.

S čím vám tedy můžeme pomoci:

• s výrony a podvrtnutím
  • s natažením či natržením svalu
  • se stavy po zlomeninách a operacích
  • se stavy po subluxaci či luxaci (vykloubení) kloubů
  • s přetíženými či přetrženými šlachami, entezopatiemi
  • s různými bolestmi pohybového aparátu